אודות הקורס ומידע כללי
כל סטודנט מוזמן להעלות מסיכומיו ולשתף בפורום זה
נא לא לסמן טרם סיום המשימות בבקשה!
כל סטודנט מוזמן להעלות מסיכומיו ולשתף בפורום זה
התיאוריה הקונסטרוקטיביסטית היא למידה מסוג מתקדם יותר אשר איננה מאפיינת בעלי חיים (שהם חסרי יכולת לדמיין) וזאת הנקודה שבה הם כבר אינם יכולים עוד ללמוד ולהתפתח בדומה לבני האדם. על פי ז'אן פיאז'ה כל עוד נוצרת תבנית חדשה או מורחבת תבנית קיימת מתרחש תהליך של למידה אשר יש לו משמעות. זאת למעשה האבחנה העיקרית בין למידה אצל בעלי חיים ואצל בני אדם. היכולת לייצר תבניות או להרחיב אותן מאפשרת "לחסוך" בתאי זכרון ולהפוך את האחסון ליעיל יותר. לא צריך לזכור איך נראות כל המכוניות ביקום בדיוק אלא מספיק להבין שצריך שיהיה להן מראה אופייני כדי להבין שמדובר במכונית.
ליב ויגוצקי היה יהודי אשר חי ברוסיה בתחילת המאה הקודמת. את הדוקטורט שלו בפסיכולוגיה הוא סיים למרות שלא למד פסיכולוגיה, כתביו ומחקריו אשר הגיעו למערב הפכו לשם דבר רק עשרות שנים לאחר מותו בשנת 1934 ועוררו סקרנות ועניין רב בקרב מומחים אשר עסקו בחקר הלמידה. על פי ויגוצקי המרכיב המשמעותי בלמידה הוא המרכיב החברתי אשר מקורו בשפה בה מנהלים בני האדם את התקשורת ביניהם.
ראיון עם פרופסור אלי זמסקי נשיא מכללת אחוה לשעבר. בראיון זה שוחחנו על המאפיינים של מורה טוב ועל המשמעות האמתית של הוראה.
נא לגרור את המושגים להיגדים המתאימים