מההרצאה עולה האבחנה כי ,מורה שיכול להנחיל לתלמידיו את היכולת להסתקרן ולחקור הוא מורה מצוין. וזה דורש יכולות רבות כי המטרה היא לא להעביר ידע שכן הידע הוא זמין לכל שואל בעידן הדיגיטלי. מורה טוב אפוא , מתבטאת יכולתו בהיותו מעביר ידע ,אבל מורה מצויין -הוא תיאטרלי ומגוון מעבר לנדרש ממנו .הלמידה בעבורו היא דבר יותר יצירתי ומשמעותי - צריך לפתוח למשל בתחילת השיעור בדברים יוצאי דופן..לא להיות צמוד ללוח ולטכניקות הרגילות וכו'. כמו כן על המורה לסגל לעצמו יכולות מנהיגות ויצירתיות -כלים ליצירתיות -מורה מצויין צריך לרכוש לעצמו כלים להעשיר את השיעור על מנת שיהיה מסקרן ומושך . לסיכום ניתן לומר כי בכל שיעור ישנם שני חלקים מרכזיים: א. יש את החלק התוכני-שזה הרבה מורים יכולים להעביר - את העניין המטריאלי של הידע וההבנה. ב. וישנו החלק הערכי- ולדעת הפרופסור החלק הערכי הוא המשמעותי יותר -שהמורה יכול וצריך להעניק לתלמידיו הוא לא פחות ואף עולה על פני החלק התוכני - ע"י שנוכל לעצב דמויות של תלמידים כאנשים טובים ישרים והגונים .כדוגמה לדבריו הוא טוען שאף האנשים שהם מהווים דמויות מפתח במדינה -הם אנשים שטיפחו בעצמם במהלך חייהם את הפן הערכי ופרחו מתוכו.