מצורף קובץ התגובות לסקר אודות למידה מקוונת
פורום הקורס - סיכומי סטודנטים ומידע נוסף
כל סטודנט מוזמן להעלות מסיכומיו ולשתף בפורום זה
סיכום הקורס
על ידי שריה דן אלק בתאריךבתקופה הזו בה אנחנו נמצאים עמוק בתוך הקורונה אנחנו עדים להשפעת הטכנולוגיה.
א. אם זה מודעות על חולי הקורונה בארץ ובעולם דרך מעקב באינטרנט.
ב. מעקב דרך מכשירי הטלפון לבדוק איפה החולה ביקר שנדע מי נחשף אליו.
ג. יכולת לימודית דרך המחשב אם זה מכללה או בי"ס וכן גם יכולת לעבוד בבית דרך המחשב.
בעצם כל אלו הם פיתוח של עידן הטכנולגיה בעת הזאת, וכל זאת התחדד לנו ע"י י לימוד בקורס הזה איך זה פותח ומה השפעות הטכנולוגיות עלינו ועל התלמידים שלנו.
מאוד התפעלתי מהפיתוח בתחום החינוכי באמצעות רשתות האינטרנט, נחשפתי לעולם המורה מאחורי הקלעים ועכשיו אני מתחיל להבין איך כל מורה משקיע לפני כל קורס כמה חשיבה נדרשת לצורך הקורס.
תודה רבה
האתגר ההכי גדול בקוס מקוון.
על ידי ברק חופי בתאריךלדעתי הדבר הכי משמעותי בקורס מקוון זה לעשות שיהיה למידה משמעותית , מעניינת , מהנה, מחכימה . ולא חומר משעמם . תודה על הקורס המשמעותי אילן היקר !
יאיר נחשון אלגלי- מה דעתי מתוך הסרטון על המורה הטוב או המצוין
על ידי יאיר אלגלי בתאריךסיכום קצר על המורה הטוב או על המורה המצוין
נראה מהדברים שנאמרו בסרטון שבאמת המורה היותר טוב (המצוין ) הוא המורה הערכי המורה שנשאר בהפסקות לשמוע את התלמידים ומתרגש בחופש הגדול לחזור וללמד את התלמידים וזה בוער בו. לא כמו חלק מהמורים הטובים או אולי הפחות טובים שבאמת כשחוזרים מהבית לבית הספר זה מאוד קשה להם והם מכניסים גם את המצב חיים שלהם לתוך הבית ספר וזה גורם אווירה עכורה ובעצם הם רק רוצים לחזור הביתה ולסדר את העניינים הפרטיים שלהם. למרות שיכול להיות שמבחינת ידע המורה הפחות טוב ידע יותר טוב מהמורה המצוין אך עדיין חסר לו ערך שזה חלק חשוב ולא נפרד מהמורה . אך כמו כן גם המורה המצוין צריך לשלוט טוב בחומר כדי שיוכל להסיק מסקנות ולהבין טוב דבר מתוך דבר וכך יוכל לסקרן את תלמידיו למרות שהעיקר זה הערכי בלי דיסציפלינה רחבה לא יוכל לעשות זאת בצורה טובה.
סיכום קצר על ההרצאה מיהו מורה טוב ומיהו מורה מצויין
על ידי נתנאל בן הרוש בתאריךמההרצאה עולה האבחנה כי ,מורה שיכול להנחיל לתלמידיו את היכולת להסתקרן ולחקור הוא מורה מצוין. וזה דורש יכולות רבות כי המטרה היא לא להעביר ידע שכן הידע הוא זמין לכל שואל בעידן הדיגיטלי. מורה טוב אפוא , מתבטאת יכולתו בהיותו מעביר ידע ,אבל מורה מצויין -הוא תיאטרלי ומגוון מעבר לנדרש ממנו .הלמידה בעבורו היא דבר יותר יצירתי ומשמעותי - צריך לפתוח למשל בתחילת השיעור בדברים יוצאי דופן..לא להיות צמוד ללוח ולטכניקות הרגילות וכו'. כמו כן על המורה לסגל לעצמו יכולות מנהיגות ויצירתיות -כלים ליצירתיות -מורה מצויין צריך לרכוש לעצמו כלים להעשיר את השיעור על מנת שיהיה מסקרן ומושך . לסיכום ניתן לומר כי בכל שיעור ישנם שני חלקים מרכזיים: א. יש את החלק התוכני-שזה הרבה מורים יכולים להעביר - את העניין המטריאלי של הידע וההבנה. ב. וישנו החלק הערכי- ולדעת הפרופסור החלק הערכי הוא המשמעותי יותר -שהמורה יכול וצריך להעניק לתלמידיו הוא לא פחות ואף עולה על פני החלק התוכני - ע"י שנוכל לעצב דמויות של תלמידים כאנשים טובים ישרים והגונים .כדוגמה לדבריו הוא טוען שאף האנשים שהם מהווים דמויות מפתח במדינה -הם אנשים שטיפחו בעצמם במהלך חייהם את הפן הערכי ופרחו מתוכו.