אגרון המונחים של הקורס


עיין באגרון המונחים באמצעות מפתח זה.

מיוחד | א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י | כ | ל | מ | נ | ס | ע | פ | צ | ק | ר | ש | ת | הכל

ל

למידה א-סינכרונית

למידה אשר מתרחשת בהתאם ללוח הזמנים של הלומד. לאחר שהמורה העלה את החומרים לרשת יכול הסטודנט להחליט בעצמו מתי הוא לומד


למידה ביהביוריסטית

הלמידה הביהביוריסטית מקורה מהמילה Behavior (התנהגות). היא משלבת שני רכיבים בסיסיים: קלט - מה שנכנס למוח ופלט אשר יוצא ממנו כתוצאה מכך (ממש בדומה למחשב). המדידה של הלמידה הביהביוריסטית היא של השינוי ההתנהגותי אשר התרחש לאחר הלמידה. למידה ביהביוריסטית אינה עוסקת במשמעות של החומר הנלמד, ביכולת היישום של המידע הנלמד או בהבנה שלו אלא בשינוי ההתנהגותי שהוא גרם לו בלבד.


למידה חברתית

תיאורית הלמידה החברתית היא תאוריה המסבירה את ההתנהגות האנושית כמושפעת מגורמים סביבתיים וקוגניטיביים והיא מבוססת על הנחתו של ליב ויגוצקי שמניח כי המרכיב המשמעותי בלמידה הוא המרכיב החברתי אשר מקורו בשפה בה מנהלים בני האדם את התקשורת ביניהם. היא עוסקת בתהליך הלמידה של הפרט אשר מתמקדת בלמידה מתוך חיקוי .תהליך הלמידה של הפרט מושפע תחילה מסביבתו באופן בלתי נשלט המכונה תהליך היחברות. בתהליך זה הפרט רוכש את התנהגותו וערכיו על פי הנורמות בסביבה בה הוא חי . כאשר הפרט יוצר קשרים חברתיים הדדיים עם הסובבים אותו ומחקה אותם, הוא רוכש לעצמו ידע ומושגים חדשים.


למידה סינכרונית

למידה שבה המורה והלומדים נוכחים בזמן אמת. בד"כ מבוצעת באמצעות אפליקציות כדוגמת זום, סקייפ או כל כלי המאפשר לשדר בזמן אמת. לרוב ניתן להיכנס להקלטות האירועים ולצפות בהם לאחר שהתרחשו.


מ

מודל למידה היברידי

מודל למידה משולב, המשלב למידה אסינכרונית (עצמאית של הלומד לפי לוח הזמנים שבידו) בשילוב למידה פרונטלית או סינכרונית 


פ

פיאז'ה

פסיכולוג צרפתי אשר חקר היבטים הנוגעים ללמידה. הוא נחשב לאבי התיאוריה הקונסטרוקטיביסטית בלמידה אשר על פיה תהליך למידה משמעותי מבוסס על בניית סכימות או הרחבתן.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%27%D7%90%D7%9F_%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%96%27%D7%94

ק

קונסטרוקטיביזם

תיאורית למידה על פיה תהליך הלמידה מבוסס על הבניית סכימות במוח והרחבתן. ביטוי נוסף לתיאוריה זאת הוא "למידה מסדר גבוה"