אגרון המונחים של הקורס
מיוחד | א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י | כ | ל | מ | נ | ס | ע | פ | צ | ק | ר | ש | ת | הכל
ל |
---|
למידה א-סינכרוניתלמידה אשר מתרחשת בהתאם ללוח הזמנים של הלומד. לאחר שהמורה העלה את החומרים לרשת יכול הסטודנט להחליט בעצמו מתי הוא לומד | |
למידה חברתיתתיאורית הלמידה החברתית היא תאוריה המסבירה את ההתנהגות האנושית כמושפעת מגורמים סביבתיים וקוגניטיביים והיא מבוססת על הנחתו של ליב ויגוצקי שמניח כי המרכיב המשמעותי בלמידה הוא המרכיב החברתי אשר מקורו בשפה בה מנהלים בני האדם את התקשורת ביניהם. היא עוסקת בתהליך הלמידה של הפרט אשר מתמקדת בלמידה מתוך חיקוי .תהליך הלמידה של הפרט מושפע תחילה מסביבתו באופן בלתי נשלט המכונה תהליך היחברות. בתהליך זה הפרט רוכש את התנהגותו וערכיו על פי הנורמות בסביבה בה הוא חי . כאשר הפרט יוצר קשרים חברתיים הדדיים עם הסובבים אותו ומחקה אותם, הוא רוכש לעצמו ידע ומושגים חדשים. | |
למידה סינכרוניתלמידה שבה המורה והלומדים נוכחים בזמן אמת. בד"כ מבוצעת באמצעות אפליקציות כדוגמת זום, סקייפ או כל כלי המאפשר לשדר בזמן אמת. לרוב ניתן להיכנס להקלטות האירועים ולצפות בהם לאחר שהתרחשו. | |
מ |
---|
מודל למידה היברידימודל למידה משולב, המשלב למידה אסינכרונית (עצמאית של הלומד לפי לוח הזמנים שבידו) בשילוב למידה פרונטלית או סינכרונית | |
פ |
---|
פיאז'הפסיכולוג צרפתי אשר חקר היבטים הנוגעים ללמידה. הוא נחשב לאבי התיאוריה הקונסטרוקטיביסטית בלמידה אשר על פיה תהליך למידה משמעותי מבוסס על בניית סכימות או הרחבתן. https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%27%D7%90%D7%9F_%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%96%27%D7%94 | |
ק |
---|
קונסטרוקטיביזםתיאורית למידה על פיה תהליך הלמידה מבוסס על הבניית סכימות במוח והרחבתן. ביטוי נוסף לתיאוריה זאת הוא "למידה מסדר גבוה" | |